Eriarvoisuutta vastaan!

joulu 17, 2018

Olga Haapa-aho on 31-vuotias tamperelainen. Hän pyrkii kansanedustajaksi kevään 2019 vaaleissa, koska haluaa muuttaa Suomen suuntaa inhimillisemmäksi, oikeudenmukaisemmaksi ja kestävämmäksi.

Tällä hetkellä Olga toimii muun muassa Tampereen kaupunginhallituksen jäsenenä ja Tampereen vihreiden puheenjohtajana. Sosiaalinen oikeudenmukaisuus, eriarvoisuuden torjuminen ja ihmisoikeudet ovat Olgalle tärkeitä. Hän on erityisen kiinnostunut toimeentuloturvan kehittämisestä, köyhyyden torjunnasta, perustulosta ja terveyserojen kaventamisesta. Aiheet ovat Olgalle tuttuja, sillä hän on juuri saanut valmiiksi gradunsa pitkäaikaissairaiden toimeentulo-ongelmista.

Tämän hetken suurin haaste koko maapallon ja kaikkien ihmisten hyvinvoinnille on ilmastonmuutos. “Tarvitaan konkreettisia ratkaisuja päästöjen vähentämiseksi kaikilla eri osa-alueilla. Vaikka ilmastonmuutoksen torjunta tarvitseekin isoja muutoksia, se myös mahdollistaa entistä paremman joukkoliikenteen kehittämisen, terveellisempään ruokaan panostamisen sekä uusien kestävien alojen työpaikkojen syntymisen. Tarvitaan päättäväistä ja kunnianhimoista ilmastopolitiikkaa.”

Eläinoikeudet ja yhdenvertaisuus ovat aina olleet lähellä Olgan sydäntä. Suomen laeissa on merkittäviä puutteita ihmisoikeuksien ja eläinten hyvinvoinnin osalta. “Tarvitaan parempi eläinlaki, itsemääräämisoikeuteen perustuva translaki ja inhimillisempi ulkomaalaislaki!”

Nuoresta iästään huolimatta Olga on kokenut poliitikko. Hän on rauhallinen neuvottelija, mutta pitää kiinni tiukasti periaatteistaan. Vapaa-ajalla Olga nauttii tanssimisesta, kulttuuritapahtumista ja yhteisestä ajasta ystävien sekä perheen kanssa. Hänelle rakkaita asioita ovat muun muassa koirat ja tulinen vegaaniruoka.

Lue lisää ehdokkaasta täältä: olgahaapa-aho.net/

Lisäksi keskiviikkona 19.12. Tampereella järjestetään keskustelutilaisuus köyhyyden torjumisesta kaupungeissa – mukana keskustelemassa Olga sekä Maria Ohisalo, tule mukaan! https://www.facebook.com/events/2388576351212759/

#Olga2019 #pirkanmaa #vihreät #eduskuntavaalit