Tule mukaan vihreisiin tukiryhmiin!

helmi 4, 2019

Pirkanmaalle on jo nyt nimetty 18 mahtavaa eduskuntavaaliehdokasta! Ehdokkaita on niin Tampereelta, Nokialta, Kangasalta, Lempäälästä, Pirkkalasta, Valkeakoskelta, Vesilahdesta kuin Ylöjärveltäkin.

Osa ehdokkaista esittäytyy tässä ja kertoo, miten tulla mukaan heidän tukiryhmiinsä. Pienikin apu on tarpeen ja kaikkien osaamista kaivataan. Tule mukaan kampanjaryhmiin, tehdään yhdessä vihreä vaalivoitto keväällä 2019!

Mikäli haluat tukea useamman ehdokkaan kampanjaa, liity Facebook -ryhmään Vihreät talkooporukka Pirkanmaa! Tässä ryhmässä ehdokkaiden kampanjapäälliköt etsivät apukäsiä pieniin ja suurempiinkin tukiryhmien juttuihin. Apua tarvitaan myös piirin yhteisiin tapahtumiin.
Muista myös mahdollisuus lahjottaa mahtaville ehdokkaillemme!

Olga Haapa-aho / Tampere
”Eduskuntavaalikampanjani oikeudenmukaisemman Suomen edistämiseksi on hyvässä vauhdissa, tervetuloa mukaan! Kampanjani tärkeimpiä teemoja ovat köyhyyden torjunta, terveyserojen kaventaminen ja kunnianhimoinen ilmastopolitiikka. Mukaan pääsee laittamalla viestiä olga.haapa-aho@vihreat.fi tai vaisasenlaura@gmail.com.”

Matti Helimo / Tampere
”Olen Matti Helimo, 41, Tampereen kaupunginvaltuutettu ja koulutukseltani opettaja. Erityinen painopistealueeni eduskuntavaaleissa on koulutus, jonka pysyvästä rahoituksesta on tällä hallituskaudella leikattu 900 miljoonaa. Tarvitsen apuasi kampanjassa, ole rohkeasti minuun yhteydessä (helimo@hotmail.com). Kiitos.”

Minna Hölttä / Valkeakoski
”Olen yrittäjä ja eläinsuojeluneuvoja, jolle tärkeitä arvoja ovat ihmisten sosiaalinen yhdenvertaisuus, luonnon monimuotoisuuden ja eläinten suojelu sekä yrittäjyyden tukeminen – myös maaseudulla. Kampanjassani haluan nostaa esiin mm. yrittäjyyden moninaiset muodot, reilun ja kestävän ruoantuotannon, eläintuotannon eettiset haasteet ja keinot sen korjaamiseksi, kuudennen sukupuuttoaallon pysäyttämisen ja ympäristönsuojelun sekä yhdenvertaisuuden ja koulutuksen roolin pelon ja syrjäytymisen estämisessä. Tule mukaan kampanjaani minnaholtta.fi tai lähetä sähköpostia kampanjapäällikölleni ape.tynska@gmail.com!”

Jenni Kiiskinen / Ylöjärvi
”Koulutukseen satsaamisen sekä eriarvoistumista ehkäisevä koulutuksen kehittämisen täytyy olla yksi seuraavan hallituksen tärkeimmistä investointikohteista! Tasa-arvo ja yhdenvertaisuus on minulle tärkeää, enkä vihreänä feministinä tule tinkimään yhteiskunnan rakenteiden uudistamisesta kohti kaikkien tasa-arvoa: mm. perhevapaamallin uudistaminen ei voi enää odottaa. Tule mukaan kampanjaani ottamalla yhteyttä kampanjapäällikköön kaisa.remula@ylojarvi.fi tai laittamalla viestiä facebook.com/jennikiiskinenvihr.”

Sonja Koto / Kangasala
33-vuotias lääkäri, kaupunginvaltuutettu ja sosiaali- ja terveyslautakunnan puheenjohtaja Kangasalta. Terveyden ja terveydenhuollon puolesta puhuja. Lämpimästi tervetuloa mukaan kampanjatiimiin! Kampanjapäällikkö: sina.isokallio@kangasala.fi

Olli-Poika Parviainen / Tampere
”Viime vuodet olen paiskinut eduskunnassa hommia mm. sivistyksen, ihmisoikeuksien ja ilmastoystävällisemmän Suomen puolesta. Tätä työtä toivon pääseväni jatkamaan. Tervetuloa mukaan iloiseen kampanjatiimiimme, kaikkia tarvitaan! Mukaan pääset ottamalla yhteyttä joko suoraan minuun (olli-poika.parviainen@eduskunta.fi / 050 513 2005) tai kampanjapäällikkööni Anna Moilaseen (annaeleena@gmail.com / 045 120 9775).”

Ninni Pehkonen / Tampere
”Älyä ja empatiaa eduskuntaa – ääni äänettömille! Olen Ninni Pehkonen, 38-vuotias aluepäällikkö  ja FM. Jos vaaliteemani (lapsiperheet, eläimet, ympäristö ja yhdenvertaisuus) ovat sydäntäsi lähellä, liity tiimiini! Liity rohkeasti Facebook-ryhmään osoitteessa facebook.com/groups/377328363094822 tai laita postia osoitteeseen ninni.pehkonen@gmail.com.”

Iiris Suomela / Tampere
Iiris Suomela on Vihreiden nuorten puheenjohtaja, Tampereen kaupunginvaltuuston varapuheenjohtaja ja feministi, jonka tärkeimpiin vaaliteemoihin kuuluvat ilmaston, koulutuksen, ihmisoikeuksien ja tasa-arvon puolustaminen. Politiikan ohella Iiris viimeistelee yhteiskuntatieteiden opintoja Tampereen yliopistolla. Mukaan Iiriksen tukiryhmään pääset laittamalla Iirikselle viestiä joko sähköpostitse, Whatsapissa tai tekstiviestillä (044 349 2228) – tervetuloa mukaan!

Susanna Suoniemi / Vesilahti
Kunnanvaltuutettu, sivistys- ja ympäristöterveyslautakunnan jäsen Susanna Suoniemi on ehdolla vaikuttaakseen parempaan huomiseen, jossa kaupunki ja maaseutu ovat elinvoimaisia, ympäristö on turvallinen ja monimuotoinen. Puhdas ruoka, eettiset tuotantoketjut ja peruspalveluiden kehittäminen koko Suomessa mahdollistavat hyvän elämän kaikenikäisille myös tulevaisuudessa. Tervetuloa mukaan tukiryhmään: susanna.suoniemi@vesilahti.fi tai jari.aura@outlook.com

Oras Tynkkynen / Tampere
”Olen ehdolla, koska haluan ratkaista ilmastokriisin. Olen toiminut maailmanpelastamisen parissa runsaat 25 vuotta, Vihreissä rapiot 20 vuotta ja kansanedustajana 11 vuotta. Tukiryhmääni voi liittyä laittamalla viestiä suoraan minulle tai vaalipäällikölleni Matleena Moisiolle: www.oras.net.”

Tiina Wesslin / Lempäälä
”Olen Tiina Wesslin, lempääläläinen kunnanvaltuutettu, tiedottaja ja punk-muusikko. Erityisesti sydäntäni lähellä ovat lapset ja nuoret; sairauden, vamman tai iän vuoksi erityistä apua tarvitsevat sekä ympäristön ja eläinten hyvinvointi. Voit tutustua tukiryhmääni ja katsoa ohjeet mukaan liittymisestä osoitteessa https://henkilot.vihreat.fi/tiina.wesslin/tukijat/!”