Tervetuloa ajankohtaisiin tapahtumiin!

Elinkeinoelämän vaalifoorumi
Ma 18.3. klo 13.30-15.30, Scandic Tampere City, Hämeenkatu 1, Tampere

Miten paikalliset eduskuntavaaliehdokkaat suhtautuvat yrittäjyyteen, työllisyyteen ja talouteen? EK:n, Tampereen kauppakamari ja Pirkanmaan Yrittäjien jäsenilleen järjestämä Elinkeinoelämän vaalifoorumiin.

13.30 Ilmoittautuminen ja kahvit  ja elinkeinoelämän vaaliteemat
14.35 Vaalipaneeli, osallistujat:
Oras Tynkkynen, Vihr.
Karoliina Kähönen, Liike Nyt
Arto Pirttilahti, Kesk.
Anna-Kaisa Ikonen, Kok.
Pia Viitanen, SDP

Tilaisuus on maksuton, mutta edellyttää ennakkoilmoittautumisen verkkolomakkeen kautta.

Tasa-arvolounas Miss Adassa
ti 19.3. klo 11-13, Miss Ada Bistro & Cafe, Rauhalantie 2-4, Ylöjärvi

Tervetuloa nauttimaan Miss Adan lounaasta Ylöjärvelle Minna Canthin ja tasa-arvon päivänä. Klo 11-13 paikalla tasa-arvosta keskustelemassa on vihreiden eduskuntavaaliehdokas Jenni Kiiskinen. Tule kuuntelemaan, juttelemaan ja herkuttelemaan!
Lounasannokset on suunniteltu tasa-arvon teeman mukaisesti.

Tilaisuus Facebookissa

Vaalibaari: Sosiaaliturvan kokonaisuudistus
ti 19.3. klo 18-19, Arthouse Café Kehräsaari, Tampere

Eteneekö perustulo ensi kaudella? Mitä johtopäätöksiä perustulokokeilusta voidaan vetää ja millainen sosiaaliturvan kokonaisuudistus Suomeen tarvitaan? Asiaan perehtyneet kansanedustajat Satu Hassi & Olli-Poika Parviainen (vihr) ja Anna Kontula (vas) käyvät läpi sosiaaliturvan kokonaisuudistukseen liittyviä ajankohtaisia kysymyksiä ja vaihtoehtoja. Tervetuloa keskustelemaan!

Tampereen Vihreiden vaalibaarit ovat rentohenkisiä keskustelutilaisuuksia, joissa Pirkanmaan vihreät ehdokkat keskustelevat vaalikevään ajankohtaisista aiheista. Tule tapaamaan ehdokkaita, kuulemaan ajankohtaisista teemoista ja osallistumaan keskusteluun.

Suuri tasa-arvokeskustelu
ti 19.3. klo 18-19.30, Café Linkosuo, Koskikeskus, Tampere

”Vapaus, tasa-arvo, rakkaus – toteutuvatko ne koskaan tässä matoisessa maailmassa?” -Minna Canth
Suomessa syrjitään ihmisiä sukupuolen, ihonvärin sekä muiden ulkoistenominaisuuksien takia. Minna Canthin ja tasa-arvon päivän suuri tasa-arvo -keskustelu kysyy, miksi yhdenvertaisuus ei etene Suomessa.
Keskustelemassa:
– kansanedustaja Ozan Yanar
– Vihreiden vaivaisten pj Amu Urhonen
– Tre kaupunginhallituksen vpj, eduskuntavaaliehdokas Jaakko Mustakallio
Keskustelua johdattelee Salla Uusitalo.

Keskustelu streamataan suorana Ozan Yanar -poliitikkosivulla.
Kahvitarjoilu – tervetuloa!

Leikkipuistopolitiikkaa: Ninni Pehkonen tavattavissa
ke 20. 3. klo 10.00 – 11.00, Pikku Kakkosen puisto, Tampere

Mitä perheille kuuluu tänä päivänä? Minkälaista perhepolitiikkaa huoltajat toivoisivat tehtävän? Mitkä olisivat tärkeimpiä uudistuksia, joilla perheiden arkea helpotettaisiin? Kuinka lapset voitaisiin huomioida politiikassa paremmin?

Tervetuloa juttelemaan lapsiin ja perheisiin liittyvistä ajankohtaisista asioista Ninni Pehkosen kanssa. Voidaan olla paikalla pidempäänkin jos sää sallii ja lapset jaksavat touhuta. Lasten ehdoilla ja rennolla otteella!

Puhu Piilalle koulutuksesta ja ilmastoasioista!
ke 20.3. klo 14-20, Lielahden K-citymarketissa, Tampere

Vihreiden eduskuntavaaliehdokas Piila Paalanen tavattavissa.

Iiris Suomelan avoin tukiryhmätapaaminen
Ke 20.3. klo 17.30 (paikka tulossa)

Tervetuloa mukaan ideoimaan viestintää, tekemään katukampanjointia tai auttamaan muulla keksimälläsi tavalla – tai sitten vain kuulemaan mistä on kyse!

Vaalikeskustelu ajankohtaisista asioista
ke 20.3 klo 18, Parkanon kaupunginkirjasto, Parkanontie 57, Parkano

Keskustelun aiheina ajankohtaiset asiat, mm. sairaiden ja vanhusten hoito, syrjäytyminen, soteen liittyvät kysymykset, kuntien tulevaisuus, työt, yrittäminen ja eriarvoistuminen. Tilaisuus kaikille avoin, keskustelua luotsaa toimittaja Laura Jokisalo. Yleisökysymyksiä voi lähettää jo etukäteen (kirjasto@parkano.fi).

Lähiruoka ja maatalous
ke 20.3. klo 16-17, Frantsilan Kehäkukka, Yrjö-Koskisentie 1, Hämeenkyrö

Keskustelussa aiheena, kuinka mahdollistetaan reilu ja kestävä ruontuotanto tulevaisuudessa. Mukana keskustelemassa Jenni Kiiskinen (vihr.), Minna Hölttä (vihr.) ja Katariina Pylsy (kesk.).
Tule mukaan! Tarjoamme kahvit ja pullat.

Uskonnonvapauden keskusteluilta
to 21.3. klo 18-21, Gastropub Nordic, Otavalankatu 3, Tampere

Tampereen vapaa-ajattelijat ry:n rento keskusteluilta uskonnonvapaudesta. Keskustelijoina Minna Hölttä (vihr.), Jouni Sirén (vas.) ja Feministipuolueen edustaja.

Puhu Piilalle koulutuksesta ja terveydenhuollosta!
pe 22.3. klo 16-19, Nokian K-citymarket, Nuijamiestentie 5, Nokia

Vihreiden eduskuntavaaliehdokas Piila Paalanen tavattavissa.

Keskustelutilaisuus lasten ja nuorten urheilusta – Matti Helimo ja Jussi Tapola
la 23.3. klo 11.00 Kauppahallin Kotilounas -kahvila, Tampere

Tapparan päävalmentajana ja jääkiekkomaajoukkueen valmentajana toiminut Jussi Tapola ja eduskuntavaaliehdokas Matti Helimo keskustelevat lasten ja nuorten urheilusta.

Lastenkulttuurin vaalipaneeli – Matti Helimo edustaa vihreitä
la 23.3. klo 14-15 Kulttuuritalo Laikun luentosali, Tampere

Suomen lastenkulttuurikeskusten liitto järjestää lastenkulttuurin vaalipaneelin, joka kestää noin tunnin. Lastenkulttuurin vaalipaneelin teemoina ovat mm. lasten- ja nuortenkulttuuri, taidetoiminta, harrastaminen ja lapsiperheet, kulttuuripalvelut ja kulttuurihyvinvointi. Tilaisuuden juontaa lastenkulttuurin ammattilainen Joonas Keskinen.

Tulevaisuuden kestävä talous – talousvaikuttajat haastavat päättäjiä
ma 25.3. klo 16–18, Häggman-sali, Technopolis Yliopistonrinne, Kalevantie 2 A, 2. krs., Tampere

Miltä tulevaisuuden kestävä talous voi Suomessa näyttää? Mitä seuraavan hallituksen pitää tehdä talouden uudistamiseksi kestävään suuntaan? Tule kuuntelemaan, kun maamme johtavat talousvaikuttajat haastavat päättäjiä eri puolueista. Paikalla eduskuntavaaliehdokkaat: Oras Tynkkynen, Vihreät, Harri Jaskari, kok. ja Anna Kontula, vas.
Tilaisuuden järjestävät Tampereen kauppakamari ja ehdokkaat

Vaalibaari: Eläinten oikeudet
ti 26.3. klo 18-19, Art Café Kehräsaari, Tampere

Tuotantotonneja vai yksilöitä? Eläimet yhteiskunnassa 2000-luvulla. Eläinten moninaisista rooleista ja oikeuksista keskustelemassa eduskuntavaaliehdokkaat Olga Haapa-aho, Minna Hölttä ja Ninni Pehkonen.

Vaalibaari: Koulutus
to 28.3. klo 18-19, Art Café Kehräsaari, Tampere

Maailman paras koulutus: mitä kuuluu toiselle asteelle? Ammatillisen ja yleisivistävän toisen asteen vahvuudet, haasteet ja uudistustarpeet. Koulutuksesta keskustelemassa opettajaehdokkaat Jenni Kiiskinen ja Piila Paalanen

Kahville eduskuntavaaliehdokkaan kanssa
pe 29.3. klo 14-17, Cafe Coffino, K-Citymarket Pirkkala, Palmrothintie 2, Pirkkala

Tervetuloa keskustelemaan ajankohtaisista asioista eduskuntavaaliehdokas Jenni Kiiskisen (vihreät) kanssa. Jenni tarjoaa osallistujille pullakahvit.

Arja Akvaariossa Pirkkalan torilla
la 30.3 klo 10-12, Koulutie 1, Pirkkala

Tule keskustelemaan eduskuntavaaliehdokas Arja Rinneahon kanssa.

Kirjallisuusilta
su 31.3. klo 18-19.30, Koski-Baari, Siurontie 71, Siuro/Nokia
Mukana keskustelussa:
Satu Hassi, kirjailija, kansanedustaja
Piila Paalanen, äidinkielen opettaja, oppikirjailija
Legandaarisessa Siuron Koski-Baarissa keskustellaan kirjallisuudesta ja lukemisen tärkeydestä. Keskusteluun johdattaa siurolainen Marja Valkama vierainaan Satu Hassi ja Piila Paalanen. Mitkä teokset ovat muokanneet maailmankuvaasi? Mikä merkitys lukemisella on nuoren kehityksessä? Voiko lukeminen estää nuorten syrjäytymistä? Kuinka kirjailijat näkevät kirjallisuuden merkityksen tulevaisuudessa? Muuttuuko lukemisen kulttuuri äänikirjan myötä? Miksi aikuinen haluaa mieluummin kuunnella kuin lukea itse?

Millaista on olla nuori vastuullisissa tehtävissä?
ti 2.4. klo 18-19, Art Café Kehräsaari, Tampere

Millaisia asenteita nuoret joutuvat kohtaamaan ja miten niihin voidaan vaikuttaa? Nuorissa on tulevaisuus, joten on tärkeää että nuoret myös hakeutuvat vaikuttamaan. Miksi on tärkeää, että juuri nuoret äänestävät? Keskustelijoina nuoret ehdokkaat Perttu Jussila ja Merve Caglayan.

Vaalibaari: Ruoantuotanto ja lähiruoan mahdollisuudet Suomessa
to 4.4. klo 18-19 Arthouse Café Kehräsaari, Tampere

Maatalous ja ruoka tulevaisuudessa – lähiruokaa vai labralihaa? Miltä näyttää ruoantuotannon tulevaisuus. Lähiruoasta ja ruoan tuotannosta keskustelemassa Minna Hölttä ja Jenni Kiiskinen.

Fossiilisista polttoaineista hiilineutraaliin kaukolämpöön -keskustelutilaisuus
to 4.4 klo 18-20 Kulttuuritalo Laikun luentosali, Tampere

Karoliina Auvinen, Smart Energy Transition -hanke, tutkija
Jussi Laitinen, Tampereen sähkölaitos, toimitusjohtaja
Satu Hassi, Kansanedustaja, eduskunnan ympäristövaliokunnan puheenjohtaja
Oras Tynkkynen, ilmastopolitiikan asiantuntija

Tule osallistumaan keskusteluun tulevaisuuden kestävästä lämmöntuotannosta Tampereella ja valtakunnallisesti. Mitä mahdollisuuksia älykäs kaukolämpö tarjoaa? Millaisia geolämpöhankkeita on Tampereella ja pääkaupunkiseudulla? Miten täysin uusiutuviin perustuvien energiajärjestelmien kehitys edistyy? Miten kunnianhimoiset ilmastotavoiteet viedään käytäntöön?

Tampereen kaupunki tavoittelee hiilineutraaliutta vuoteen 2030 mennessä. Hiilineutraaliuteen pyrkivät muutkin suuret kaupungit. Se tarkoittaa fossiilisista irtautumista myös kaukolämmössä.